27 iunie 2009

de ce platim impozite?

Nu ca nu am fi stiut, dar recitind doua carti de finante, scrise de autori romani, am (re)descoperit una dintre particularitatile impozitelor care in fapt justifica bordurile nenecesare din Bucuresti, sau inertia birocratica orientata spre bunastarea cosmarului cetatenesc.
Asa se face ca impozitele sunt: Obligatorii, nerambursabile siiiii.... FARA CONTRAPRESTATIE DIRECTA din partea statului.
q.e.d.
De ce le mai platim?

26 iunie 2009

Despre discursul jurnalistic si universalitatea limitelor

Una dintre primele lectii de jurnalism pe care le-am luat a fost aceea ca trebuie sa scriu cu cuvinte cat mai simple si pentru oameni care nu stiu nimic despre subiectul in cauza. Intrebarea mea legitima a fost atunci, bine bine, dar cum vor invata oamenii ca mai exista si alte cuvinte (= determinatii si sensuri care imbogatesc spiritual si nu numai). Raspunsul primit a fost acela ca oamenii nu vor citi ceea ce nu inteleg sau nu este interesant pentru ei. Cativa ani mai tarziu am gasit si explicatia intelegerii din perspectiva cuvintelor: "individul izolat se supune limbii pe care o vorbeste; el insusi si gandirea sa constituie produsul acesteia. El nu poate gandi cu precizie nimic din ce se afla in afara granitelor limbii." Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher. Citatul dateaza de pe la inceputurile lui 1800.

Atunci "a intelege"era probabil strict legat de a putea citi. Acum refuzul lui a citi ce nu intelegi se explica doar la un nivel al pulsiunilor vecine cu libidoul in scadere. Altfel cum "sa intelegi" succesul tabloidelor? NU-i asa?

23 iunie 2009

Marketingul a murit, traiasca... brandurile

"Marketingul nu mai functioneaza astazi." Aceasta afirmatie are o valoare diferita in functie de persoana care o enunta. Dat fiind faptul ca este propozitia cu care se deschide prefata de la Branduri Senzoriale a lui Martin Lindstrom, si ca ea este semnata de de nimeni altul decat Philip Kotler, hmmmm am putea spune: chiar asa? Dupa ce ai scris o carte de capatai care a dat sperante si vise tuturor celor care au urmat o cariera in acest domeniu, sa apuci acum in prag de mileniu sa spui, ooops, am gresit, de fapt tot ce v-am spus a functionat, dar pana acum, suna cel putin cinic.
Ei bine dar asa si este, cum nimic nu mai pare sa fie cum a fost, se pare ca si marketingului ii este destinata o noua directie, un nou nivel. Discursul impachetat in jurul unui experiment de cercetare derulat in mai multe tari si pe mai multe continente, l-a adus pe tanarul Lindstrom in situatia de a compara brandurile mondiale cu religiile si in a postula ca tot ceea ce a fost ritualic frumos pana acum, doar vizual, pe alocuri si tactil, va trebui sa se dovedeasca de BRAND si din perspectiva celorlate simturi, in cazul de fata cu precadere mirosul.

Dar cum bucataria construirii unui brand darama in general mituri atat de dragi consumatorului aflam spre exemplu ca mirosul de masina noua este ceva construit special, iar mirosul de paine proaspata din supermaketurile nordice stimuleaza gladele si ... bineinteles consumul (insa painea proaspata nu exista :))

Curios va fi insa ce se va intampla de acum inainte, pentru ca lectura, interesanta dealtfel nu ne lamureste aspura cum vor fi facute lucurile, insa chestioneaza intr-un mod sistematic puterea brandului in fata consumatorului. Si cum simturile noastre, 5 la numar sunt neutilizate complet... pazea...

probabil o reclama de impact acum cativa ani nu ar mai fi fost Viitorul suna bine ci ....Viitorul miroase bine! :) Glumim, dar nu se termina aici totul.

Si cum lecturile se leaga, in satisfactia lui lui gregory berns aflu de o alta lectura stimulativa care ne lamureste cum ca cele 4 gusturi (amar, sarat, dulce, acru) au devenit 5 la un moment dat cu ajutorul japonezismului "umami" (plin de savoare) si ulterior cincisprezece, da, 15! Mai luati in considerare urmatoarele categorii: picantul, vechiul, bulbosul (ceapa si usturoi), floralul (rozmarinul), aromatul (scortisoara), funky (trufele), de gradina, de carne, oceanic (peste) si de amidon. Nu as putea sa spun ce a stat la baza acestei taxonomi a lui Kunz & Kaminsky, in mod cert fiecarui gust eu ii vad asociat si un miros, daca nu acelasi poate unul potentiator sau complementar. Si ma opresc acum, si stau si ma gandesc la detergentii cu parfum de femeie si gust de prosop si la asocierile pe care generatiile nenascute le vor face pe masura ce se vor emancipa si initia in lumea brandurilor de jur imprejur.

sa fie brandurile echivalentul unor falsi profeti, anuntati in Biblie pentru semnele prevestitoare de sfarsit de lume? Sau asta e doar extrema pe care nu suntem departe de a o atinge consultand motorul de cautare favorit despre ce ar fi bine sa facem azi ca sa ne si iasa?


22 iunie 2009

Actiunea de dragul actiunii

"Tot ceea ce putem face pentru a determina o activare a copului striat este benefic [...] Acest lucru sugereaza ca recompensa cel putin se afla in actiunea insasi si nu in rasplata. [...] Placerea pe care o ofera banii este semnificativ sporita de munca realizata pentru a-i obtine" Gregory Berns - Satisfactia, Editura Nemira 2007.
Perfect aplicabil filosofiei antreprenoriale, schimba cu ceva datele problemei, aceasta judecata, in privinta factorilor motivatori identificati de Maslow? Sau conceptul in sine de recompensa trebuie regandit? complet...........

18 iunie 2009

marketingul perfect :)

"First will come the gays, then the girls and then the industry!" Samantha in Totul despre sex. Sa fi fost scenaristul medium sau pur si simplu asa stau lucurile?

11 iunie 2009

Despre a te uita inapoi ca si cum ai vedea viitorul

Si nu ca nu de multe ori nu am vrea sa stim sa facem asta. dar mesajul de aici e "convertibil" si aplicabil...

Despre puterea cuvantului si economia lui. La Google

And the Power of the Word shall come!
KPI - stands for Keyword Pricing Index, and if you want to predict the crisis you should have seen the rush for "gold" on Google few months ago.

exceptionala perspectiva asupra convertibilitatii cuvantului in ultimul numar din Wired

Secret of Googlenomics: Data-Fueled Recipe Brews Profitability

Posted using
ShareThis

2 iunie 2009

Profetii despre real estate aplicabile la Romania?

8
Vai celor ce casă lângă casă alipesc
şi ţarină lângă ţarină adună,
doar-doar or lua ceva de la vecin!;
oare numai voi veţi locui pământul?
9
Că toate acestea au ajuns în auzul Domnului Atotţiitorului;
că, deşi multe case se vor face,
multe case şi frumoase se vor pustii
şi locuitori într'însele nu vor fi.
Isaia, Cap 5.